Freelance grafiker med speciale i logo design og hjemmeside design

03 Nov

Visitkort inspiration og trends

Design og inspiration til visitkort Design og inspiration til visitkort

Et visitkort betyder utrolig meget for dig og din virksomhed. Det er del af virksomhedens identitet man uddeler til kunder, potientelle kunder, samarbejdspartner mm. Derfor er det også vigtigt, at visitkortet repræsentere virksomheden og samtidig fremstår professionelt. Vi ved jo godt at førstegangsindtrykket er utrolig vigtig!


Hvad skal et visitkort indeholde? 

Visitkortets vigtigste formål er, at give modtageren de nødvendige informationer vedkommende måtte have brug for. Derfor skal et visitkort indeholde følgende:

- Dit navn

- Virksomhedens adresse

- Telefonnummer

- E-mail adresse

- Hjemmeside adresse

 


Visitkort design trends og inspiration

Før i tiden var næsten alle visitkort hvide med sort skrift, dette er dog ændret en del, og du finder næsten ingen der vælger denne kedelige model længere. Når du har dine informationer klar, så skal du beslutte dig for, hvordan dit visitkort skal se ud. I dag er der faktisk uanede muligheder, så vi har valgt at vise nogle eksempler på hvordan du kan tilføje en ekstra dimension til dine visitkort.

 

 

Die-cut visitkort:
visitkort-design

 

Tegnet visitkort:

fotografier-paa-visitkort 

 

 

Foldede visitkort:

visitkort-foldede

 


Visitkort i plastic:

visitkort-i-plastic

 


Lodrette visitkort:

Visitkort-lodret

 

 

Selvom du vil være meget kreativ med dine visitkort, så er det en god idé at beholde det traditionelle visitkort-format, så man sikrer at kunders punge, visitkort-holdere mm. Det værste vil være hvis de havner i skraldespanden. En anden vigtig ting, er at visitkortet overholder din virksomheds visuelle identitet, så den overholder den grafiske røde tråd.

 

Sidst ændret Onsdag, 18. Juli 2012 06:58

1 Comment

  • Henrik Kruse

    Hej Rune
    Jeg synes det er et fint indlæg du har om visitkort. Det er så utroligt lidt der skal til, for at dit visitkort vækker ekstra opmærksomhed. Det starter med den gode idé, hvor man med et flot design og en god kvalitet papir, kan komme rigtigt langt. Jeg synes det bliver mere og mere svært, at holde sig synlig på såvel det elektroniske medie som på det trykte. Derfor har det aldrig været vigtigere at sende det rigtige signal. Som du ved er med medindehaver af billigtryksag hvor vi i gennem lang tid har forsøgt at standardisere visitkort til 350g papir, trykt i 4+4 farver CMYK. Dette synes jeg er et minimum af værdighed, som man bør give sit kort - husk hele tiden på hvilke signaler du sender. Når du viser eksempler med runde hjørner og kort trykt med specielle farver, så sender det et rigtigt fedt signal som skiller sig ud - joh det koster noget mere, men prøv at tænk over hvor mange ressourcer en sælger typisk har brugt inden han eller hun får lov til at aflevere sit visitkort. Den seneste tid, har flere og flere leverandører af tryksager reklameret for gratis visitkort. Jeg har for at kigge mine konkurrenter lidt i "kortene" prøvet at bestille et sæt. - DET SÅ VIRKELIG IKKE RET PÆNT UD... - igen vil jeg kraftigt opfordre til at man overvejer, hvem man deler sådan nogle kort ud til - Jeg modtog selv ét fra en revisor og det gav et signal, der sendte hans troværdighed helt i bund...
    Nå, men igen et rigt fedt indlæg fra dig og herfra skal også lyde en opfordring til at gøre lidt mere ud af sine signaler :-)

    posted by Henrik Kruse

Skriv en kommentar

Husk at udfylde felter markeret med (*)

Tilføj breinholtandersen på FacebookFølg breinholtandersen på TwitterFølg breinholtandersen på YouTube Find breinholtandersen på Google+ Tilføj breinholtandersen på Linkedin

Freelance grafiker - Rune Breinholt ANdersen med speciale i logo og hjemmeside design

Granvej 2
8370 Hadsten
Tlf.: 71 99 06 99


CVR: 29040656
E-mail: rune@breinholtandersen.dk